KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

ISSN: 2147 - 1037

2014/Cilt 15,Sayı-1

EYTPE TEZLİ VE TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA AÇILAN DERSLERİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
İbrahim Hakan KARATAŞ 

Bu araştırmada Türkiye’de üniversitelerin açtığı eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi (EYTPE) tezli ve tezsiz (YL) programları, sunulan dersler açısından karşılaştırmalı olarak analiz edilmektedir. Araştırmanın amacı, uygulamacı eğitim ve okul yöneticisi yetiştirmek üzere açılan tezsiz YL programlarının, akademisyen yetiştirmek üzere açılan tezli YL programlarından farklı yönlerini belirlemek ve böylece uygulamacı eğitim ve okul yöneticisi yetiştirme konusunda üniversitelerin yaklaşımlarını açığa çıkarmaktır. Bu amaçla 12 üniversitenin EYTPE alanında açtıkları tezli ve tezsiz YL programlarında sundukları dersler karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Doküman inceleme yöntemiyle yapılan araştırma sonucunda (1) EYTPE tezli ve tezsiz YL programlarında sunulan derslerin büyük oranda aynı olduğu, (2) derslerin uygulamacı eğitim ve okul yöneticilerinin ihtiyaçlarına yönelik olmadığı ve (3) uygulama derslerine hemen hiç yer verilmediği bulgulanmıştır. Araştırma sonunda uygulamacı eğitim yöneticisi yetiştirme programlarının içeriğine yönelik öneriler sunulmuştur.



Eğitim yönetimi,  okul müdürü yetiştirme,  tezli tezsiz yüksek lisans,  teori,  uygulama 




  
Makale Gönder