KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

ISSN: 2147 - 1037

2001/Cilt 2,Sayı-3

TARİH EĞİTİMİNDE EFSANE VE DESTANLARIN ROLÜ

Ahmet Şimşek 

Bu çalışmada, sözlü tarih içinde değerlendirilebilecek efsane ve destanların, halk edebiyatı literatüründen hareketle genel mahiyetleri, genel sınıflanma çabalarına değinilerek; tarihsel bilgi bakımından, kültürleme yoluyla tarih öğretimine katkısından, çocuğun duygusal, sosyal, ahlâkı eğitimine etkisi ve hülasa milli bilinç yaratımında rolü üzerinde durulmuştur.



Tarih Öğretimi,  Efsane,  Destan,  Özdeşleştirme,  Sözlü Tarih,  Ahlak Eğitimi,  Sosyalleşme 




  
Makale Gönder