KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

ISSN: 2147 - 1037

2011/Cilt 12,Sayı-3

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DERSLERİNDE BİLGİSAYARI KULLANIMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Vedat AKTEPE 

Öğretmenlerimizin yaptığı eğitim-öğretim faaliyetleri ile eğitim sürecinde uyguladıkları bilgisayar kullanma ve eğitim ortamı, eğitim-öğretimin niteliği açısından son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşlerinin alınmasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniği olan Odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan soruların yanıtlarını bulabilmek amacıyla Şeyh Şamil İlköğretim Okulu sınıf öğretmenlerinden 6 öğretmenle grup odak görüşmesi yapılmıştır. Araştırtmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: Sınıf öğretmenleri bilgisayar kullanma konusunda kendilerini kısmen de olsa yeterli görmektedirler. Bilgisayarı eğitim etkinliklerinde kısmen kullanabildiklerini ifade etmektedirler. Bilgisayar kullanarak ders yapmak çoğu zaman öğrenci başarısını arttırmaktadır. Okullarda, bilgisayarla ilgili yazılımlar çoğu zaman güncel değildir.



Sınıf öğretmeni,  bilgisayar kullanımı,  öğrenci başarısı 




  
Makale Gönder