KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

ISSN: 2147 - 1037

2011/Cilt 12,Sayı-2

YDYO ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ DİL ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI
Yasin ASLAN 

Çok yönlü bilgisayar iletişim araçları ve internetin ortaya çıkışıyla birlikte dil öğretiminde bilgisayarların rolü dünyanın dört bir yanındaki yabancı dil öğretmenlerinin karşılaştığı önemli bir konu haline gelmiştir. Bilgisayar destekli dil öğrenme etkinlikleri ve internet kaynakları İngilizce öğretmenlerine bilgiye tek başlarına hızlı ve rahat şekilde erişmelerine yardımcı olur. Ayrıca eğitim alanlarında Yabancı Dil Hazırlık Okulu’nda yoğun bir programla İngilizce öğrenen öğrenciler, gelecek yaşamları için çok çeşitli beceri ve nitelikler kazanırlar. Bu bakımdan teknoloji insanları çok fazla bilgiye ulaşmak için kendi kendilerine ayırt edebilme özelliğine sahip olmaya zorlamaktadır. Bu çalışma Yabancı Dil Hazırlık Okulunda öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenme ile ilgili yeni bakış açılarının farkına varabilmeleri için dile getirdikleri ifadelerden ortaya çıkan tutumlarını açıklamaktadır. Selçuk Üniversitesi YDYO’daki 171 öğrencinin katıldığı anket, öğrencilerin internetle ilgili bilinçli olduklarını göstermiştir.



Bilgisayar destekli dil öğrenimi,  internet,  yabancı dil,  eğitim teknolojisi 




  
Makale Gönder