KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

ISSN: 2147 - 1037

2011/Cilt 12,Sayı-4

BİLİŞSEL KOÇLUK YAKLAŞIMININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İRDELENMESİ
Ayten Pınar BAL,  Özden DEMİR 

Bu araştırma, öğretmen adaylarının sınıf içi gözlemlerinden yola çıkarak bilişsel koçluk yaklaşımlarının hangi boyutlarda uygulandığını irdelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen ve Teknoloji ile Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim dallarında okuyan 180 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Bilişsel Koçluk Anketi (BKA) uygulanmıştır. BKA, bilişsel koçluğun “planlama”, “düşünme” ve “değerlendirme” boyutlarına yönelik 34 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin bilişsel koçluk bağlamında planlama, düşünme ve değerlendirme boyutlarında yer alan etkinlikleri “bazen” kullandıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Buradan yola çıkarak, öğretmenlere eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme gibi üst düzey düşünce becerilerinin kazandırılmasında bilişsel koçluğun öneminin vurgulanması ve bu yönde hizmet içi eğitim seminerlerinin verilmesi önerilebilir.



Bilişsel koçluk,  sınıf öğretmenliği,  fen ve teknoloji öğretmenliği 




  
Makale Gönder