2012/Cilt 13,Sayı-2
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Uygulama Kılavuzu’nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemeden yararlanılmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak Sosyal Bilgiler Dersi (4-7.sınıflar) Öğretim Programı uygulama kılavuz kitapları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda toplam 98 etkinlikte (%40.2) değer eğitimi yaklaşımlarına yer verildiği görülmüştür. Bu bağlamda etkinliklerde en çok değer açıklaması yaklaşımının kullanıldığı ve en çok değer etkinliğinin de 7. sınıf düzeyinde bulunduğu tespit edilmiştir.
Sosyal bilgiler eğitimi, değerler, değer eğitimi yaklaşımları, öğretim programı, kılavuz kitap
Tam Metin : PDF 302